23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Pandora har svært ved at ramme japanerne

I foråret 2013 måtte Pandora lukke ti ud af virksomhedens 20 japanske butikker og samtidig sige farvel til sin hidtidige japanske partner Vérité efter utilfredsstillende salgstal.

Pandora indgik i et nyt samarbejde med Bluebell, og siden 1. april har partneren haft til opgave at få Pandoras japanske vækstoffensiv tilbage på sporet. Det skriver Berlingske.

Yderligere to forhandlere blev dog lukket, og dermed har Pandora kun otte forhandlere tilbage i Japan. Syv af disse er såkaldte shop-in-shops. Siden 2010 har Pandora forsøgt at gøre Japan og Kina til de næste store Pandora-markeder.

I december 2013 udtalte topchef Allan Leighton ved en investorkonference i London, at han ikke kan se nogen grund til, hvorfor de to lande ikke skal kunne stå for 20% af Pandoras fremtidige omsætning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web04